esmaspäev, 16. aprill 2012

Jason Gyre "Viis tiibetlast. Lihtsad noorenemise ja tervenemise harjutused" (kirjastus Pegasus, 2011)

Kui pakub huvi vaimne tasakaal, harmoonia, otsing ja leidime, siis võiks neid viit tiibetlast proovida. Tühja pole mõtet lahmida - kellel on huvi ja püsivust, see teeb, kellel pole, see niikuinii jätab varsti pooleli.
Millega tegemist - viis tiibetlast on iidne tervist tugevdav võimlussüsteem, mida harrastasid (ja arvatavasti senini harrastavad) Tiibeti mungad. Süsteem tõesti. Algaja peab oma lihased piisavalt vormi treenima, enne kui saab hakata tegema põhiharjutusi. Iga harjutus on erinev ja suunatud erineva lihasgrupi ning tšakra jaoks. Vähemalt nii sain ma aru. Väike meditatsioon käib ka asja juurde. Tegelikult ei ole viis tiibetlast - seal on mingid pooltiibetlased ka. Ses suhtes, et harjutustel on eelharjutused jms. Kellel huvi, soovitan proovida. Näiteks eriti kui oled jooga-sõber ja mingil põhjusel mõni aeg joogat ei tee. Viis tiibetlast on lahe asendus. AGA - väidetavalt asi ei mõju, kui ei ole püsivust.
Kuidas siis siinkirjutajal läks? Hakkasin eelharjutusi suure hurraaga tegema. Mingi nädalakese tegin ka. Siis sattusin sellest programmist rääkima ühe kogenenuma teadmanaisega, kes arvas, et ma ei peaks seda tegema - liiga maskuliinne ja mu yin ja yang on niigi tasakaalust väljas (yang ehk mehelik on üle). Nii et  see etteheide sai meeldivaks vabanduseks, miks mitte enam ennast väänata. Igal asjal on oma eesmärk. Seega võib-olla soovitaks õrnemale indiviidile, kes liiga naiselik on :D
Muidu raamat ilusalt koostatud. Väga selged ja kergesti mõistetavad (ning jäljendatavad) harjutuste joonised; samuti lihtsad ja arukad tekstid. Iga ebasportlik indiviid saab ka hakkama. Hinne iidsetele tarkustele 4.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar